哈囉我是小溫真的超級久沒有翻英文歌詞了,這首歌是我在2020年就已經計畫要翻譯的歌了,可是中間翻譯過程翻不出來我想要的感覺就一拖再拖,想不到已經到了2021年了,我才將這首歌翻譯出來,希望大家會喜歡囉~


Time's on your side
時間在你掌握之中
When you're six years young and brave
六年前的你 年少而輕狂
Heart's beating wild
心中充滿熱血

Like it's strong and could never break

像是決心堅不可摧

 
Then you meet your first love
然後你遇見第一次所愛
Just to learn a lesson
就像上了堂課
Guess it's kinda fun in a funny way
甚至覺得有些有趣
Then it gets deep
然後陷入其中
And you say I'll never leave ya
你說你絕不輕易放棄
'Til you get scared and you run away
直到迎來膽怯 卻選擇落荒而逃
 
Remember what I say, "You can cry"
記得我曾說過:「你可以哭」
'Cause your tears are gonna dry
因為你的淚水終會乾枯
I wouldn't lie
我不說謊
Cross my heart and hope to die
以我心作誓 否則不得好死
I hope you know that I will be here
希望你知道我一直都在
With my shoulder by your side
給你肩膀 站在你身邊
So cry
盡情哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚,將一切拋諸腦後吧
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind
將一切拋諸腦後
 
Now you're up in the night
夜晚翻來覆去坐起身
Thinking 'bout a call that you never made
想起一通從未撥出的電話
You work for a life
努力工作 為了生活
That you don't want anyway
到頭來卻發現這都不是想要的
 
Then you meet a real one
後來你遇見真愛
Learn another lesson
學習了另個人生課程
Guess it's kinda fun in a funny way
甚至覺得有些有趣
Then you wanna be heard
希望有人能聽見
scream until your chest hurts
你聲嘶力竭至胸口疼痛
Are you gonna stay or runaway?
那現在,你要選擇堅持還是放棄?
 
Hear me when I say, "You can cry"
聽見了嗎?我說:「你可以哭」
'Cause your tears are gonna dry
因為你的淚水終會乾枯
I wouldn't lie
我不說謊
Cross my heart and hope to die
以我心作誓 否則不得好死
I hope you know that I will be here
希望你知道我一直都在
With my shoulder by your side
給你肩膀 站在你身邊
So cry
盡情哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚,將一切拋諸腦後吧
 
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind
將一切拋諸腦後
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind
將一切拋諸腦後
 
When the words in your chest hurts
當藏在心中的話刺痛著你
You can leave it all behind
不要有顧慮 說出來吧
When you know it can't get any worse
當一切都以最慘的樣子呈現
Keep your shoulder close to mine
請將肩膀靠著我的肩膀
When your eyes are about to burst
當眼淚快要潰堤
Let it out you'll be alright
就哭出來吧 一切都會好的
You can leave it all behind
什麼都不去想
Leave it all behind, yeah
盡情大哭吧
 
Cry
哭吧
'Cause your tears are gonna dry
因為你的淚水終會乾枯
I wouldn't lie
我不說謊
Cross my heart and hope to die
以我心作誓 否則不得好死
I hope you know that I will be here
希望你知道我一直都在
With my shoulder by your side
給你肩膀 站在你身邊
So cry
盡情哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚,將一切拋諸腦後吧


轉貼內容請獲得許可並註明出處

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 小溫 的頭像
    小溫

    Before Sunset

    小溫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()