哈囉我是小溫終於釋出了大家瘋狂敲碗的OST!重點歌曲的作詞作曲者是唱《Butterfly》的J.UNA(是參加《超級樂隊2》的四人吉他組合),這首歌我覺得是守護跟英路之間的對話,所以有些地方我是用女生的「妳」,歌詞其實有點呼應到劇情,所以就依著劇情下去翻譯,應該會比較貼合一點!希望大家會喜歡囉~有錯誤歡迎大家來指點一下!(我不是專業的ㅠ )



I'm throwing out the page I found
把找到的回憶撕下一頁丟棄

The memory about you and I
關於你我之間的回憶

There’s a time I dreamed about
我曾經有次夢見過

The place we'll go on a summer night
我們在某個夏夜去的地方

 

So take me to your deepest heart
帶我去到你內心的最深處

Now I really need proof to go on
此刻我真的需要信心繼續堅持

Cause my life goes dark
我的人生逐漸黯淡

When I know that 
因為我知道

I can never be your love
我從不是你的選擇

 

Wish we never talked
真希望我們從沒交談過

Wish we never saw
真希望從沒四目相交過

But now I know you're just too far
可現在我知道你已離我太遠了

To catch you with my arms
遠到我伸手也搆不著了

 

Wish I never met you
真希望我從未遇見你

Wish I never touched your hand
真希望我從沒碰觸過你的手

On the day I really thought
那天那瞬間我真以為

You are the only one
你就是那個對的人

that I could ever really love
在此生唯一用力去愛的那個人

 

I'm not a person that believed
我不是一個值得妳信任的人

About the things that people talk
關於人們議論紛紛的事

But the things you said
可只有妳說的那些話

they made my world
一一建構起我的世界

I never doubted you were wrong
我從沒懷疑過妳是錯的

 

So take me to your deepest heart
帶我去到你內心的深處

Now I really need proof to go on
此刻我真的需要信心繼續堅持

Cause my life goes dark
我的人生逐漸黯淡

When I know that 
因為我知道

I can never be your love
我從不是你的選擇

 

Wish we never talked
真希望我們從沒交談過

Wish we never saw
真希望從沒四目相交過

But now I know you're just too far
可現在我知道你已離我太遠了

To catch you with my arms
遠到我伸手也搆不著了

 

Wish I never met you
真希望我從未遇見你

Wish I never touched your hand
真希望我從沒碰觸過你的手

On the day I really thought
那天那瞬間我真以為

You are the only one
你就是那個對的人

that I could ever really love
在此生唯一用力去愛的那個人


Just tell me that I'm wrong
只要告訴我,我是錯的就好

Or say anything at all
不然隨便說些什麼也好

I don’t care if it's true or false
不論那是真心還是偽裝

 

Don't tell me your excuses
別再辯解了

Was the love we had honest
你有真心實意去愛過我嗎

Was it ever true
我們真的愛過嗎

 

Wish we never talked
真希望我們從沒交談過

Wish we never saw
真希望從沒四目相交過

But now I know you're just too far
可現在我知道你已離我太遠了

To catch you with my arms
遠到我伸手也搆不著了

 

Wish I never met you
真希望我從未遇見你

Wish I never touched your hand
真希望我從沒碰觸過你的手

On the day I really thought
那天那瞬間我真以為

You are the only one
你就是那個對的人

that I could ever really love
在此生唯一用力去愛的那個人



轉貼內容請獲得許可並註明出處

arrow
arrow

    小溫 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()